جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
حجت الاسلام سیدعیسی حسینی مزاری تبیان، خبرگزاری آوا

حوزه /رئیس مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان گفت: مقام معظم رهبری تداوم‌بخش این وحدت هستند و امروز تنها کسی که پرچم‌دار وحدت در دنیای اسلام است امام خامنه‌ای است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام عیسی حسینی مزاری، رئیس مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان افغانستان، شامگاه شنبه، در همایش پیامبر آل محمد (ص) اسوه حسنه در جمع فعالان افغانستانی بابیان اینکه هفته وحدت یادگار امام خمینی (ره) است، اظهار داشت: مقام معظم رهبری تداوم‌بخش این وحدت هستند و امروز تنها کسی که پرچم‌دار وحدت در دنیای اسلام است امام خامنه‌ای است.

وی بابیان اینکه قرآن کریم پیامبر اسلام (ص) را اسوه حسنه مطرح می‌کند و در روایات متعدد به آن اشاره‌شده است، گفت: حضرت محمد (ص) برای بشریت اسوه، الگو و نمونه هستند قطعاً اگر پیروان ایشان در رفتار و گفتار مطابق پیامبر خاتم رفتار کنند وضعیت زندگی آن‌ها تغییر می کند.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران پیرامون تشکیل امت اسلامی و ضرورت آن در عصر حاضر، به مسائل افغانستان اشاره کرد و افزود: 14 سال مبارزه با شوروی سابق، 20 سال اشغال آمریکا که باعث شد آسیب‌هایی علاوه بر زیرساختی، در بخش‌های فرهنگی مذهبی اجتماعی به این کشور وارد شود که نمی‌توان در 10 سال آینده این آسیب‌ها را به‌راحتی ترمیم کرد.

وی با بیان اینکه اگر امت اسلامی وجود داشت، افغانستان گرفتار حاکمان و کارگزاران این‌چنینی نمی‌شد، تصریح کرد: یکی از مشکلات مردم ما در افغانستان فاصله گرفتن از سیره و روش (ائمه علیهم‌السلام) است؛ اگر بزرگان، سیاست‌مداران فرماندهان به دنبال قدرت‌طلبی و مقام نبودند امروز افغانستان شرایط بهتری داشت.

حجت‌الاسلام حسینی مزاری بابیان اینکه با اصلاح عملکرد فردی، خود را به سیره ائمه (علیهم‌السلام) نزدیک کنیم تأکید کرد: امروز باید برای رفع مشکلات و مصیبت‌هایی که جهان اسلام به‌خصوص کشورهای مانند افغانستان دچار هستند توجه به آیات قرآن کریم، سیره پیامبر حضرت محمد (ص) و ائمه (علیهم‌السلام) راهگشا خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha